F+W C-3605 Schlepp (på dansk: Slæbebåd”) var et schweizisk et-motoret turboprop fly til slæbning af luftmål, der blev udviklet i sidste halvdel af 1960’erne og produceret af schweiziske EKW, senere Farner Werke, fra 1971 til 1973.
Flyet blev udviklet og bygget som et fly til målslæbning for det schweiziske flyvevåben.
F+W C-3605 Schlepp var en videreudvikling af EKW C-36, der blev udviklet helt tilbage i 1930’erne, der også blev anvendt til målslæbning.
C-3603-1 var udviklet som et angrebsfly fra Anden Verdenskrig, baseret på det nazi-tyske Messerschmitt Bf 109.
I midten af 1960’erne stod det klart at C-3603-1 var ved at være slidt op.
Selvom flyets strukturelle elementer som f.eks. fuselagen, stadig havde nogle års levetid, så var flyets Hispano-Suiza stempelmotorer næsten helt slidt op.
Det schweiziske flyvevåben vurderede at den mest økonomiske løsning ville være at ombygge det eksisterende C-3603-1 og udstyre det med en moderne Lycoming T53 turboprop motor.
Lycoming T53 turboprop motoren er meget lettere end den forældede stempelmotor fra 2. verdenskrig på C-3603, og derfor blev næsen på den nye F+W C-360 forlænget med næsten to meter (1,82 meter) for at opretholde bevare flyets tyngdepunkt.
Den første prototype fløj første gang den 19. august 1968.
Det stod hurtigt klart at flyet behøvede et tredje haleror for at bevare stabiliteten under flyvning.
I midten af 1980’erne opstod der tydelige tegn på metaltræthed i flyets konstruktion.
F+W C-3605 Schlepp blev taget ud af drift i 1987 og erstattet af ombyggede Pilatus PC-9’er til målslæbning.